•  

"Προπόνηση" στο σπίτι πριν τον αγώνα

deaming gymnasticsΒρίσκεσαι σε προπονητική περίοδο που απαιτεί συγκέντρωση και με αγωνιστικές υποχρεώσεις που δημιουργούν ιδιαίτερο άγχος. Πολλές φορές ίσως αισθάνεσαι πως η προπόνηση στο γυμναστήριο δεν σου αφήνει κάποιο συναίσθημα σιγουριάς όσον αφορά τις επιδόσεις σου.
Πιθανόν να έχεις αγωνιστική εμπειρία και αρκετή και άνεση με τα προγράμματά σου. Υπάρχει ένας τρόπος να αποκτήσεις ακόμη μεγαλύτερη αγωνιστική εμπειρία χωρίς να χρειαστεί να φύγεις από το σπίτι σου. Η εξάσκηση του μυαλού ή ο οραματισμός είναι τόσο σημαντικός για τη επιτυχία σου, που μπορείς ουσιαστικά να κάνεις προπόνηση στο μυαλό σου και να τελειοποιήσεις τα προγράμματά σου χωρίς να να είναι απαραίτητο να πας στο γυμναστήριο. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι μπορείς να ξεφύγεις από την κανονική προπόνηση. Να λοιπόν πως μπορείς να το κάνεις:

Πρώτα χρειάζεται να ηρεμήσεις. Προσπάθησε να ξαπλώσεις στο κρεβάτι σου περίπου 20 λεπτά πριν φύγεις για τους αγώνες ή τη προπόνηση. Ανάπνεε κανονικά και φέρε τον εαυτό σου στο σημείο που να μην αισθάνεσαι ανησυχία και νευρικότητα. Μείνε τελείως ακίνητη/ος. Καθώς συνεχίζεις να παίρνεις να παίρνεις βαθιές αναπνοές, φαντάσου τον εαυτό σου να βαδίζει μέσα στο γυμναστήριο ακουμπώντας την τσάντα σου στο έδαφος, χαιρετώντας τους/τις συναθλήτές/ριές σου και τη προπονήτριά σου και ακολουθώντας όλες τις συνηθισμένες κινήσεις σου. Τώρα οραματίσου ότι αρχίζεις τη προθέρμανση σου. Κάνε ότι πρέπει να κάνεις κατά την διάρκεια της γενικής προθέρμανσης πριν τον αγώνα ή την βασική προπόνηση.

Σιγουρέψου ότι οραματίζεσαι την προθέρμανσή σου, έχοντας συγκεντρωθεί στα σημεία "κλειδιά" για να εξασφαλίσεις τις ασκήσεις σου. Με το μυαλό σου σκέψου ότι αγωνίζεσαι, και συγκεντρώσου σε όλα τα απαραίτητα σημεία των ασκήσεων και του προγράμματός σου για να κάνεις το καλύτερο πρόγραμμα σου. Για παράδειγμα, μίλα στον εαυτό σου κατά την διάρκεια των ασκήσεων σου, με έλεγχο στην αρχή, κρατώντας έναν καλό ρυθμό και εγρήγορση.

Όλη αυτή η ομιλία με τον εαυτό σου θα υπενθυμίζει στον εαυτό σου τι χρειάζεται για να συγκεντρωθείς.

Οραματίσου ότι κολλάς στην έξοδο, και ότι χαιρετάς τους κριτές. Οραμιτίσου, οτι πιάνεις  με σιγουριά το στεφάνι ή τις κορύνες στην τελυταία "σκηνή" του προγράμματός σου

Δες τον εαυτό σου ότι πανηγυρίζεις με τους/τις συναθλητές/τριές σου, αγκαλιάζοντας τους όλους μαζί και τους προπονητές σου και στη συνέχεια αρπάζοντας την τσάντα της γυμναστικής  ετοιμάζεσαι για το επόμενο όργανο. Όσο πιο πολλές λεπτομέρειες φέρεις στο μυαλό σου, τόσο καλύτερα θα αποτυπώσεις στο μυαλό σου τα συναισθήματα και τις σκηνές του προγράμματός σου.

Οραματίσου όλο το γυμναστήριο, βήμα με βήμα, όργανο με όργανο. Σκέψου ακόμη και τις αφίσες που κρέμονται στον τοίχο, τα πρόσωπα γύρω σου.... Διασκέδασέ το. Έπειτα οραματίσου τον εαυτό σου το πόσο καλή είσαι γι΄αυτό που ετοιμάζεσαι να κάνεις.

Αν μπορείς πετυχημένα να οραματιστείς όλα αυτά τα πράγματα, τότε έχεις καταφέρει να κάνεις αποτελεσματικά, ένα πολύ ωραίο πρόγραμμα μέσω διανοητικής εξάσκησης. 

Τώρα άνοιξε τα μάτια σου και αργά μάζεψε τα πράγματά σου και ξεκίνα για το γυμναστήριο. Όταν θα φτάσεις εκεί θα είσαι γεμάτη/τος από αυτοπεποίθηση την oποια έχεις κατακτήσει αφού ήδη "ήσουν" ήδη σε περιβάλλον προπόνησης και αγώνων. Επίσης έχεις μια πολύ καλή ιδέα το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα!!!

Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!

Πηγή: Περιοδικό "INTERNATIONAL GYMNAST"

Μετάφραση - προσαρμογή: Αντώνης Κεραμιδάς

Συμπληρώστε να λαμβάνετε News letter