•  

Μια εκ βαθέων ανάλυση της εμφάνισης των Ελληνίδων στο Ευρωπαϊκό Ενόργανης

Γράφει η Χριστίνα Φιλιππάκη:

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουν καθημερινά στην προπόνησή τους, οι αθλήτριές μας κατέβαλαν μια αξιόλογη προσπάθεια στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της Cluj-Napoca. Την ελληνική προσπάθεια ξεκίνησαν η Ιωάννα Ξουλόγη και η Αργυρώ Αφράτη, που αγωνίσθηκαν στον πρώτο όμιλο.

Έχοντας μάθει από τα προηγούμενα λάθη της, η Ξουλόγη αποφάσισε να αφαιρέσει κάποιους συνδυασμούς από το πρόγραμμά της στη δοκό ισορροπίας, ελπίζοντας σε μία καλύτερη εκτέλεση. Η στρατηγική αυτή αποδείχθηκε σωστή, μιας και η Ιωάννα κατάφερε να αποφύγει τις πτώσεις και παρουσίασε το καλύτερο πρόγραμμα που έχει δείξει μέσα στη χρονιά. Εξίσου επιτυχημένη ήταν η προσπάθειά της και στις ασκήσεις εδάφους, όπου είναι Πανελλήνια πρωταθλήτρια και φιναλίστ Παγκοσμίου Κυπέλλου. Οι χαμηλοί συντελεστές δυσκολίας της σε συνδυασμό με κάποια λάθη στην εκτέλεσή της δεν επιτρέπουν την είσοδό της σε κάποιον τελικό αλλά η εμφάνισή της στη Ρουμανία μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί επιτυχημένη.

Λιγότερο σταθερή ήταν η Αργυρώ Αφράτη, που είχε τρεις πτώσεις. Η πτώση της στη δοκό, που άλλωστε αποτελεί και το πιο αδύναμο όργανό της, σίγουρα δεν εκπλήσσει αυτούς που έχουν ακολουθήσει τη μέχρι τώρα πορεία της. Όμως, η πτώση που είχε στην έξοδό της μετά από ένα κατά κοινή ομολογία δυνατό πρόγραμμα στο δίζυγο, ήταν απρόσμενη ακόμη και για την ίδια. Το ίδιο ισχύει και για το λάθος της στο άλμα, όπου δεν πέτυχε ένα καλό μπλοκάριμα και εξ’ αιτίας αυτού έπεσε πριν προλάβει να ολοκληρώσει το συσπειρωτικό σάλτο με μισό ελιγμό που συνήθως εκτελεί. Αυτό την έβγαλε εκτός συναγωνισμού για τον τελικό του συγκεκριμένου οργάνου αν και το πρώτο της άλμα (yurchenko με μονό ελιγμό) ήταν άρτια εκτελεσμένος. Εξαιρετική ήταν η εμφάνισή της και στις ασκήσεις εδάφους, όπου προσγείωσε επιτυχώς το tsukahara της και το διπλό συσπειρωτικό της σάλτο. Ήταν η πρώτη φορά που η Αργυρώ επιχείρησε να αγωνισθεί και στα τέσσερα όργανα σε μία διοργάνωση τέτοιου βεληνεκούς κι ίσως σε αυτήν την απειρία να οφείλονται τα λάθη της. Παρά τις ατυχίες της, έχασε μία θέση στον τελικό του σύνθετου ατομικού μόλις για 0.015. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι αν είχε αγωνισθεί σε κάποιον άλλον όμιλο θα βρισκόταν τώρα στην προνομιούχο εικοσιτετράδα, μιας και είναι γνωστό ότι οι βαθμολογίες τείνουν να είναι υψηλότερες όσο προχωράει ο αγώνας. Παρόλο που θα πρέπει να αρκεστεί στο ρόλο της αναπληρωματικής, η Αργυρώ αποκόμισε πολύτιμες εμπειρίες, απέδειξε ότι έχει τις δυνατότητες να διακριθεί στο σύνθετο ατομικό και προσέλαβε θετικά σχόλια από καταξιωμένους ξένους ρεπόρτερ. Αυτός ο αγώνας μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για μία επιτυχημένη τετραετία για την αθλήτρια που θα μπορούσε να θεωρηθεί το μέλλον της ελληνικής γυμναστικής.

Δυστυχώς, η Βασιλική Μιλλούση και η Βάλια Πλυτά, που αγωνίσθηκαν στον τρίτο όμιλο, δεν ήταν εξίσου επιτυχείς. Η Πλυτά ξεκίνησε δυναμικά το πρόγραμμά της στο δίζυγο, πιάνοντας όλους τους καθηλωτικούς συνδυασμούς πεταγμάτων της, αλλά για μία ακόμα φορά είχε μία πτώση μετά το bail της. Παρόλο που είχε εμφανείς αστάθειες στη δοκό, πάλεψε σκληρά για να αποφύγει τις πτώσεις, και κατάφερε να τελειώσει τον αγώνα της με επιτυχία. Η Βάλια είναι σίγουρα μία πολύ ταλαντούχα αθλήτρια – δεν είναι δυνατόν να εκτελείς συνδυασμούς του τύπου Maloney + delchev και tkatcev + gienger, αν δεν έχεις εξαιρετικό ταλέντο. Είναι λοιπόν κρίμα που έχει τόσο συχνές πτώσεις, ειδικά σε ένα πρόγραμμα που, όπως η ίδια δήλωσε, δεν της δημιούργησε κανένα πρόβλημα στην προπόνηση. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η πλειοψηφία των προβλημάτων της προκύπτει από το δεύτερο και ευκολότερο σκέλος του προγράμματός της. Ακριβώς όπως και η Ξουλόγη, έτσι κι η Πλυτά αποφάσισε να εστιάσει στην ποιότητα έναντι της ποσότητας. Για το λόγο αυτό έβγαλε από το πρόγραμμά της το τεντωμένο jaeger και την toe on πιρουέτα, που πάντα τη δυσκόλευαν κι η εκτέλεσή της ήταν σαφώς καλύτερη. Ελπίζουμε λοιπόν ότι θα πειραματίζεται με διαφορετικές ασκήσεις, μέχρι να βρει το πρόγραμμα που της ταιριάζει. Ακόμη πιο άτυχη ήταν η Μιλλούση, που είχε πτώσεις και στα δύο όργανα που αγωνίσθηκε. Αρχικά, έπεσε στο jaeger και μετά το bail της, γεγονός που πιθανότατα επηρέασε αρνητικά την ψυχολογία της, πριν αγωνισθεί στο αγαπημένο της όργανο. Ίσως εξ’ αιτίας αυτού, είχε μία ατυχή πτώση σε μία άσκηση που εκτελεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια, την είσοδό της στη δοκό. Συνέχισε το πρόγραμμά της επιδεικνύοντας τη χάρη, την ευλυγισία και την άρτια τεχνική για την οποία φημίζεται, όμως κάθε ελπίδα για πρόκριση στον τελικό είχε πια χαθεί. Αν είχε καταφέρει να ολοκληρώσει το πρόγραμμά της με επιτυχία, θα είχε συγκεντρώσει 13.600 βαθμούς και θα είχε εξασφαλίσει έτσι μία θέση στην προνομιούχο οκτάδα. Το γεγονός αυτό, σίγουρα καθιστά το λάθος της ιδιαίτερα ατυχές, όμως παράλληλα επιβεβαιώνει αυτό που όλοι ήδη γνωρίζαμε: Η Μιλλούση είναι μία εξαιρετική αθλήτρια που έχει το ταλέντο και το επίπεδο δυσκολίας που χρειάζεται για να διακριθεί. Έχουμε επομένως κάθε λόγο να ελπίζουμε ότι θα μας κάνει περήφανους στον επόμενο αγώνα της.

Χριστίνα Φιλιππάκη


  • Χριστίνα Φιλιππάκη
  • Η Χριστίνα Φιλιππάκη είναι φοιτήτρια του τμήματος φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρόλο που η εμπειρία της ως αθλήτρια ενόργανης γυμναστικής περιορίστηκε στο ερασιτεχνικό επίπεδο κατά τα μαθητικά της χρόνια, δεν έπαψε ποτέ να παρακολουθεί ανελλιπώς το άθλημα και να ενημερώνεται διαρκώς για τις εξελίξεις του. Η επιθυμία της να μοιραστεί την αγάπη και τις γνώσεις της για τη γυμναστική την οδήγησε στην ενεργή συμμετοχή στη διαδικτυακή κοινότητα φιλάθλων της γυμναστικής και τη συγγραφή σχετικών άρθρων. Στο παρελθόν, έχει συνεισφέρει σε αγγλόφωνες ιστοσελίδες και συνεργάζεται με το gymnast.gr από το καλοκαίρι του 2016..