•  

Αποκωδικοποιώντας το νέο κώδικα ενόργανης γυναικών: Δίζυγο

Αποκωδικοποιώντας το νέο κώδικα ενόργανης γυναικών: ΔίζυγοΓράφει η Χριστίνα Φιλιππάκη: Συνέχεια της αποκωδικοποίησης  του  ανανεωμένου κώδικα βαθμολόγησης για τη νέα τετραετία.Σειρά έχει το δίζυγο.

Μία έξοδος με αξία τουλάχιστον D δεν αποτελεί πια απαίτηση σύνθεσης.

Μία βασική αλλαγή που επηρεάζει όχι μόνο το δίζυγο αλλά και τη δοκό ισορροπίας και τις ασκήσεις εδάφους είναι η κατάργηση της απαίτησης σύνθεσης (composition requirement) που επιβάλλει μία έξοδο η αξία της οποίας είναι τουλάχιστον D.

Η εκτέλεση μιας τέτοιας εξόδου, έδινε στο παρελθόν πέντε δέκατα στην αρχική αξία του προγράμματος. Αντίθετα, αν η αθλήτρια έληγε το πρόγραμμά της με μία έξοδο C, λάμβανε μόνο 3 δέκατα για το βαθμό δυσκολίας της, γεγονός που δεν την καθιστούσε ανταγωνιστική σε τελικούς οργάνων. Αν η έξοδος της αθλήτριας ήταν της τάξεως A ή B, τότε εκείνη δεν λάμβανε κανένα δέκατο. Τώρα που ο κανόνας αυτός αποτελεί παρελθόν, μπορούμε να αναμένουμε πολλές εξόδους με αξία C μιας και η αθλήτρια δεν τιμωρείται για την εκτέλεσή τους. Αυτός ο κανόνας σίγουρα ευνοεί τόσο τις ομάδες που είναι αδύναμες στους ασύμμετρους ζυγούς, όπως αυτή της Ρουμανίας, όσο και τις αθλήτριες που υποφέρουν από τραυματισμούς στα πόδια, και θέλουν να αποφύγουν τις δύσκολες προσγειώσεις, όσο είναι δυνατόν. Πρέπει να τονιστεί ότι η έξοδος πρέπει ακόμη να συμπεριλαμβάνεται στις 8 ασκήσεις που μετράνε για την αρχική αξία του προγράμματος. Επομένως, δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποιες από τις κορυφαίες αθλήτριες του κόσμου να τελειώνουν το πρόγραμμά τους με ένα μονό σάλτο.

Γενικά, υπάρχει μεγάλη έλλειψη ποικιλίας στις εξόδους των ασύμμετρων ζυγών, μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των αθλητριών εκτελεί ένα tsukahara ή ένα διπλό τεντωμένο σάλτο. Αντίθετα, υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες έξοδοι που θεωρούνται C, όπως για παράδειγμα το comaneci ή το τεντωμένο σάλτο με διπλό ελιγμό. Θα ήταν λοιπόν εξαιρετικό αν οι αθλήτριας άρχιζαν να προτιμούν τέτοιου τύπου εξόδους, που θα προσέδιδαν μία ποικιλία στο άθλημα. Όμως, φοβάμαι ότι απλά θα καταλήξουμε να βλέπουμε το ένα διπλό συσπειρωτικό σάλτο μετά το άλλο.

Μία αθλήτρια δεν επιτρέπεται να εκτελεί πάνω από τρεις ασκήσεις με κοινή ρίζα στο πρόγραμμά της.

Ένας μάλλον απρόσμενος νέος κανόνας απαγορεύει στις αθλήτριες να μετρήσουν τρεις ασκήσεις με κοινή ρίζα για την αρχική αξία τους. Για παράδειγμα, η Laurie Hernandez εκτελεί ένα stalder 1/1, ένα chow (stalder shaposhnikova), ένα downie (stalder tkatcev σε συσπείρωση) και μία ricna (stalder tkatcev). Υπό το νέο κώδικα, η ricna δε θα αναγνωριζόταν επειδή είναι η τέταρτη σε χρονολογική σειρά άσκηση του προγράμματός της που έχει ως ρίζα το stalder. Επομένως, θα πρέπει να την αντικαταστήσει με κάποια άλλη άσκηση με διαφορετική ρίζα.

Ας δούμε άλλο ένα παράδειγμα: Το πρόγραμμα της Viktoria Komova το 2012 περιλάμβανε τις δύο ασκήσεις που φέρουν το όνομά της (inbar shaposhnikova, inbar shaposhnikova ½), ένα inbar ½  και ένα inbar 1/1. Αν εκτελούσε αυτό το πρόγραμμα τώρα, το inbar 1/1, δηλαδή η τέταρτη άσκηση με ρίζα το inbar, δε θα αναγνωριζόταν.

Ένα kip μετά από μία παραλλαγή της shaposhnikova (με ή χωρίς 1/1 περιστροφή [1]) θα θεωρείται  ως άδεια αιώρηση.

Η μείωση για την άδεια αιώρηση είναι της τάξης των 5 δεκάτων, επομένως καμία αθλήτρια δεν θα την παραβλέψει. Ουσιαστικά, οι αθλήτριες που εκτελούν αυτή την άσκηση μεμονωμένα, θα πρέπει είτε να τη βγάλουν από το πρόγραμμά τους, ή να μάθουν να τη συνδυάζουν με κάποια άλλη άσκηση της επιλογής τους. Για παράδειγμα, η Ρωσίδα Yelena Eremina εκτελούσε ένα Maloney στο πρόγραμμά της το 2016. Τώρα, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στους νέους κανόνες, αντικατέστησε αυτή την άσκηση με ένα van leeuwen. Δηλαδή, η Riley McCusker θα λάμβανε αυτή τη μείωση για το παλιό πρόγραμμά της. Όμως αθλήτριες όπως η Daria Spiridonova και η Rachel Gowey δε θα αντιμετωπίσουν κάποια πρόβλημα γιατί συνδέουν τις παραλλαγές της shaposhnikova που εκτελούν με ένα pak salto και μία πιρουέτα αντίστοιχα.

Η μείωση για την άδεια αιώρηση είναι της τάξης των 5 δεκάτων, επομένως καμία αθλήτρια δεν θα την παραβλέψει. Ουσιαστικά, οι αθλήτριες που εκτελούν αυτή την άσκηση μεμονωμένα, θα πρέπει είτε να τη βγάλουν από το πρόγραμμά τους, ή να μάθουν να τη συνδυάζουν με κάποια άλλη άσκηση της επιλογής τους. Για παράδειγμα, η Ρωσίδα Yelena Eremina εκτελούσε ένα Maloney στο πρόγραμμά της το 2016. Τώρα, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στους νέους κανόνες, αντικατέστησε αυτή την άσκηση με ένα van leeuwen. Δηλαδή, η Riley McCusker θα λάμβανε αυτή τη μείωση για το παλιό πρόγραμμά της. Όμως αθλήτριες όπως η Daria Spiridonova και η Rachel Gowey δε θα αντιμετωπίσουν κάποια πρόβλημα γιατί συνδέουν τις παραλλαγές της shaposhnikova που εκτελούν με ένα pak salto και μία πιρουέτα αντίστοιχα.

Αλλαγές στην αξία συγκεκριμένων ασκήσεων

ΑΣΚΗΣΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ 2013- 2016 ΑΗΙΑ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ 2017 - 2020
Συσπειρωτικό jaeger D E
Τεντωμένο jaeger E F
Li Ya (jaeger ½) F E
Διπλό συσπειρωτικό σάλτο μπροστά ½ D E
Διπλό σάλτο μπροστά στη δίπλωση ½ E F
Τεντωμένο gienger D E
Είσοδος με αραβικό σάλτο E F

Τα συσπειρωτικά jaeger και τα τεντωμένα gienger έχουν πλέον μεγαλύτερη αξία από τα jaeger σε διάσταση και τα gienger σε συσπείρωση, γεγονός που σίγουρα θα ενθαρρύνει τις αθλήτριες να τα επιχειρήσουν. Οι ασκήσεις E δεν προσδίδουν απλά ένα έξτρα δέκατο στην αρχική αξία της αθλήτριας, αλλά λαμβάνουν και καλύτερες αξίες σύνδεσης όταν συνδυάζονται με άλλες ασκήσεις, γεγονός που τις καθιστά ακόμη πιο ελκυστικές. Επομένως, μπορούμε να περιμένουμε πολλά συσπειρωτικά jaeger μέσα στο 2017. Πάντως, η διάκριση του τεντωμένου jaeger και gienger από τις αντίστοιχες συσπειρωτικές παραλλαγές τους είναι αρκετά δύσκολη, μιας και η αθλήτρια σπάνια διατηρεί την τεντωμένη στάση σώματος καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης, οπότε σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες διαφωνίες.

Κατά τη γνώμη μου, η υποβάθμιση του Li Ya είναι μάλλον άδικη, μιας και πρόκειται για μία εξαιρετικά δύσκολη και σπάνια άσκηση που δε θα έπρεπε να έχει την ίδια αξία με ένα τεντωμένο jaeger. Όμως, συμφωνώ με την αύξηση της αξίας του διπλού τεντωμένου σάλτο ½, που ίσως ενθαρρύνει κάποιες από τις πολλές αθλήτριες που λήγουν το πρόγραμμά τους με διπλά σάλτο μπροστά να προσθέσουν μισή περιστροφή.

(1) Ο κανόνας δεν αφορά τις παραλλαγές της shaposhnikova με ½ περιστροφή

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

adonis dance art banner