Βελτίωση και αναστοχασμός για προπονήτριες: Τι μπορούν να κάνουν μετά την αγωνιστική περίοδο
Του Αντώνη Κεραμιδά.
Η περίοδος μετά τους αγώνες είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τις προπονήτριες να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να ετοιμαστούν για την επόμενη χρονιά. Ακολουθούν απλές στρατηγικές προτάσεις για το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή την περίοδο:
1. Ανασκόπηση της Χρονιάς
Ανάλυση της Απόδοσης: Καταγράψτε τα αποτελέσματα της χρονιάς που πέρασε, τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες της ομάδας αλλά και της κάθε αθλήτριας. Αναλύστε τις επιτυχίες και τις αποτυχίες και προσδιορίστε τους παράγοντες που τις προκάλεσαν. Χρησιμοποιήστε δεδομένα από αγώνες και προπονήσεις για να έχετε μια σαφή εικόνα της απόδοσης των κοριτσιών.
Αξιολόγηση Μεθόδων Προπόνησης: Πολλές προπονήτριες διστάζουν να αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργούν στη προπόνηση (και κατά επέκταση κατά τη διάρκεια των αγώνων). Μη φοβάστε να ανναθεωρήσετε τις προπονητικές σας μεθόδους και την αποτελεσματικότητά τους. Εξετάστε ποια στοιχεία λειτούργησαν καλά και ποια όχι. Ρωτήστε τα παιδιά για την δική τους εμπειρία, τις εντυπώσεις τους και λάβετε υπόψη τις παρατηρήσεις τους.
2. Συνεχής Εκπαίδευση
Σεμινάρια προπονητκής: Δηλώστε συμμετοχή σε σεμινάρια προπονητικής όπου σας είναι εύκολο. Αυτά παρέχουν την ευκαιρία να μάθετε από έμπειρους τεχνικούς και να ανταλλάξετε εμπειρίες με άλλους προπονητές και προπονήτριες
Διαδικτυακά Μαθήματα: Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που προσφέρουν μαθήματα που καλύπτουν θέματα όπως αθλητική ψυχολογία, διατροφή, προπονητική στρατηγική κλπ. Επιλέξτε μαθήματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες σας και παρακολουθήστε τα στον ελεύθερο χρόνο σας.
Ανάγνωση Βιβλίων και Άρθρων: Αναζητήστε βιβλία και επιστημονικά άρθρα που αφορούν τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα σας και οχι μόνον. Μείνετε ενημερωμένες για τις νέες τεχνικές και μεθόδους προπόνησης. Η γυμναστική είναι ένα πολύπλευρο άθλημα που απαιτεί πολύπλευρη γνώση και δεν περιορίζεται μόνο στο τεχνικό κομμάτι. Πολλές φορές η επιτυχία μις αθλήτριας βασίζεται σε αυτή την επιπρόσθετη γνώση της προπονήτριας.
3. Δοκιμή Νέων Μεθόδων
Νέες Ασκήσεις και Τεχνικές: Νέα περίοδος, νέα κατηγορίες, νέες προοπτικές. Τολμήστε λοιπόν να ενσωματώστε νέες μεθόδους στην εκμάθηση νέων ασκήσεων στην προπόνηση που στοχεύουν σε συγκεκριμένες δεξιότητες. Δοκιμάστε διαφορετικές προσεγγίσεις για να διατηρήσετε ή να αναζωπυρώσετε το ενδιαφέρον των αθλητριών και να βελτιώσετε την απόδοσή τους.
Τεχνολογικά Εργαλεία: Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως βίντεο αναλύσεις παρακολουθώντας διακεκριμένες αθλήτριες για να κρατάτε το ενδιαφέρον των αθλητριών ζωντανό . Αυτού του είδους οι αναλύσεις μέσα από stop, pause και play αριστοτεχνικών βίντεο - προγραμμάτων, οδηγούν σε στοχευόμενες βελτιώσεις των αθλητριών. Ακόμη και μέσα από φωτογραφικό υλικό (το δικό μου φυσικά :) ) μπορεί να επιτευχθεί μια εξαιρετική ανάλυση μια άσκησης
4. Καλλιέργεια Σχέσεων με τους Γονείς
Τακτική Επικοινωνία: Σκεφτείτε την ιδέα να δημιουργήσετε ένα σύστημα τακτικής επικοινωνίας με τους γονείς. Μπορεί να είναι εβδομαδιαία μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ακόμα καλύτερα και συναντήσεις κάθε μήνα. Ενημερώστε τους για την πρόοδο των παιδιών τους, τους προγραμματισμένους αγώνες ή τουρνουά με βάση το αγωνιστικό καλεντάρι και τυχόν σημαντικές ανακοινώσεις που αφορούν τα παιδιά τους. Μπορείτε οι ίδιες επίσης να ενημερωθείτε για τους πιθανούς προβληματισμούς τους. Όχι όμως σε επίπεδο "παρέας" "ποτού" ή "καφέ. Τηρείστε τη διαδικασία αν θέλετε να εμπνέετε ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Ένα σύστημα διοίκησης σωματίου αλλά και Ομοσπονδίας, χρειάζεται να περιλαμβάνει αυτού του είδους την επικοινωνία. Έτσι μόνον, αναπτύσσεται μιας καλύτερη σχέση με τους γονείς ώστε να συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα παιδιά τους στα χέρια σας. Και το κυριότερο; Όλο αυτό δεν απαιτεί κόστος, μόνο απλή διάθεση και οργάνωση.
Εκπαίδευση Γονέων: Πέρα από την τακτική επικοινωνία. Μπορείτε να οργανώσετε ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς, όπου θα εξηγείτε τον ρόλο τους στην ανάπτυξη των παιδιών τους ως αθλητές. Δώστε τους συμβουλές για το πώς μπορούν να υποστηρίξουν καλύτερα τα παιδιά τους τόσο στο σπίτι όσο και στις προπονήσεις. Μπορείτε σε αυτές τις συναντήσεις να φέρετε μαζί σας και κάποιον επισκέπτη - ειδικό επιστήμονα, όπως για παράδειγμα έναν διατροφολόγο.
5. Δημιουργία πλάνου για την Επόμενη Χρονιά
Ορισμός Στόχων: Ορίστε ρεαλιστικούς και μετρήσιμους στόχους για κάθε παιδί ξεχωριστά για την επόμενη χρονιά. Οι στόχοι αυτοί μπορεί να περιλαμβάνουν βελτίωση της τεχνικής, ενίσχυση της φυσικής κατάστασης ή ανάπτυξη της ομαδικής συνεργασίας.
Πλάνο Προπόνησης: Δημιουργήστε ένα πλάνο προπόνησης που περιλαμβάνει νέες ασκήσεις και δραστηριότητες. Το πλάνο αυτό θα πρέπει να είναι ευέλικτο, ώστε να μπορείτε να το προσαρμόσετε ανάλογα με τις ανάγκες και την πρόοδο τού κάθε παιδιού.
Ανατροφοδότηση και Προσαρμογή: Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ζητήστε συχνή ανατροφοδότηση από τα παιδιά και τους γονείς. Χρησιμοποιήστε αυτή την ανατροφοδότηση για να προσαρμόσετε το πλάνο προπόνησης και να βελτιώσετε τη διαδικασία.
Η προπονητική απαιτεί μια δια βίου εκπαίδευση σε ένα άθλημα με ισχυρές απαιτήσεις που δεν παραμένει στάσιμο αλλά ούτε στάσιμη παραμένει και η ίδια η κοινωνία. Είναι κανόνας. Αυτός που προσαρμόζεται στις αλλαγές (αλλάζοντας κυρίως ο ίδιος) θα είναι και αυτός που θα επιβιώσει τελικά και θα πετύχει τους στόχους του.
Καλές διακοπές!